Ranking najpopularniejszych rozdzielczości ekranu w 2016 roku

Opublikowano 20/01/2017 12:00pm

 

 

Na początku 2016 roku najpopularniejszą rozdzielczością było 1366x768 px, standard używany w ekranach panoramicznych korzystających z technologii HD. W styczniu odsetek osób, które korzystały w takiego wyświetlacza, wynosił nieco ponad 17% - dziś, według danych StatCounter, jest to tylko niecałe 14%. Co ciekawe, obecnie na pierwszym miejscu znajduje się rozdzielczość 360x640 px - stosowana w urządzeniach mobilnych. Jej dynamiczny rozwój obrazuje wykres - pod koniec roku 2016 z takiej rozdzielczości korzystało już ponad 18% użytkowników internetu. Wskazuje to na wzrastającą tendencję do korzystania z telefonu jako głównego narzędzia do przeglądania stron internetowych. Nic dziwnego, że również Google wywiera coraz większy nacisk na webmasterów, informując, że w przyszłości algorytm będzie w pierwszej kolejności brał pod uwagę mobilne wersje witryn.

Na trzecim miejscu wśród rozdzielczości znajdziemy 1920x1080 px - na poziomie 6,74% pod koniec roku. Pozostałe wyniki w większości oscylują w granicach od 2 do 4%.

 

Rozdzielczości ekranu w Polsce

 

 

Jeśli spojrzymy na statystyki dotyczące Polski, wyniki są jeszcze bardziej interesujące. Odsetek osób korzystających z najpopularniejszej rozdzielczości mobilnej - 360x640 px - wzrósł w ciągu 2016 roku ponad dwukrotnie! Z kolei liczba osób korzystających z urządzeń o standardowej rozdzielczości 1366x768 px stale spada i wynosi obecnie 14,11%. Na trzecim miejscu znajdziemy kolejną rozdzielczość stosowaną w urządzeniach mobilnych - 320x534 px. Dopiero za nią plasuje się kolejna rozdzielczość stosowana w monitorach - HDTV 1080p.

Dane te świetnie obrazują znany już powszechnie wniosek, iż coraz więcej Polaków przy przeglądaniu stron internetowych najczęściej korzysta z telefonu - to jednoznaczny sygnał, iż firmy powinny zadbać o rozwój stron mobilnych, jeśli nie chcą spaść w wynikach pozycjonowania lub martwić się wysokim współczynnikiem odrzuceń.

 

Żródło: statcounter.com


Martyna Jałoszyńska

Asystent ds. Marketingu Internetowego

Absolwentka polonistyki, studentka zarządzania, pasjonatka social mediów i content marketingu. W wolnych chwilach czyta fantastykę, uczy pierwszej pomocy i prowadzi drużynę harcerską.


Nasze kampanie finansują się same

Dodaj komentarz

Komentarze

  • Martyna Widoczni, 23/01/2017 8:50am (29 dni temu)

    Dzień dobry,
    informacje dotyczące procentowego użycia danych rozdzielczości pochodzą ze strony: statcounter.com.
    Poniżej może Pan znaleźć statystyki dla Polski i dla świata:
    http://gs.statcounter.com/#desktop+mobile-resolution-ww-monthly-201512-201612
    http://gs.statcounter.com/#desktop+mobile-resolution-PL-monthly-201512-201612
    Pozdrawiam!

  • TrueLife, 21/01/2017 2:05am (1 miesiąc temu)

    Niezle naciagnela Pani ten artykul pytanie w jakim celu???

    przyklad: omijajac podanie procentowo% w PL ponizsza rozdzielczosc cytuje "najpopularniejszej rozdzielczości mobilnej - 360x640 px" jak tez pozostale rozdzielczosci w ktorych dominuja duze EKRANY!, a to jest wazna kwestia!

    ---
    RANKING NAJBARDZIEJ WIARYGODNY na PL
    I IDENTYCZNIE WSKAZUJA STATYSTYKI STRON np. moich KLIENTOW:
    ---
    1. 1366x768px - 29%
    2. 1920x1080px - 8,8%
    3. 360x640px - 7,5%
    ---
    4. 1280x800px - 6,7%
    5. 1600x900px - 5,5%
    ---

    Do tego po cyfrze nie robimy spacji podajac "px" Pani jest na Polonistyce?.

    Taki wzrost "360x640px" wynika z duzej mierze iz coraz wiekszym zainteresowaniem cieszy sie dla osob starszych internet np. ze swoich kozackich-duzych pod wzrok itd. urzadzen, ale nie tylko...

    Poza tym warto dodac iz w rozdzielczosci "360x640px" jest ogromny wspolczynnik odrzucen ;-/ po wejsciu na strone www czy to pod RWD jak i strone bez technologii RWD, daje to do myslenia.

    Rozdzielczosc EKRANOW ma wskaznik wzrostowy np. przez coraz wieksze ekrany i mocniejsze "telefonów itp.) i gdy odejmiemy te "7,5% - 360x640px" to okazuje sie iz jest to bardzo znikomy wspolczynnik ;/, ktory do tego jest sporo nierzetelny, a takze jest kolosalna roznica i fakt ze RWD za niedlugi czas umrze smiercia naturalna... tak jak juz umiera stosowanie RWD w stronach na duzych ekranach wizja dopasowania "na cala szerokosc ekranu"
    i strony znow wroca do jednolitosci, a zostana co najwyzej duzo prostsze i tansze do wdrozenia mechanizmy np. dla dzisiejszego RWD... zmniejszajace podstawowe elementy (czcionki, menu w malym stopniu), gdyz mozna przyjac stalą np. na dzis minimum 768px w projektowaniu strony, a jak Full-HD bedzie czesciej stosowane w urządzeniach mobilnych (do czego dazy w szybkim tempie ten segment) to swiat kafelkowania bedzie zbedny, a strona bedzie wracac do wygladac strony unikalnej grafiki/designu, a nie jak teraz harmonijka przyciskow/biale banalne/splaszczone grafiki gdzie bez uniklanych zdjec prezentuja sie jak farma clonow ;/, a w ten sposob zabija sie prawdziwy design i solidni web-designerow nie moga wykazac sie prawdziwym artem ;/ i coraz wiecej amatorow i cwanych lisow zaczelo zajmowac sie stronami www - to tak a moja szczera dygresja.


    Dodam tez wazna kwestie GOOGLE to juz nie ta firma co kiedys i nalezy solidnie przeanalizowac ich polityke na nowe trendy i naciski... prosze sobie znalesc jakis art ile Google na sile propagowal pomyslow wrecz je wymuszal ;/ do tego stosowal monopolistyczna polityke i ile okazalo sie Fiaskiem na szczescie a ile UNIA przyblokowala im nie fairplay ruchow... Google przegina na maxa ;/ w materii trendow, ktore nie da sie o tak wdrozyc/narzucic ludziom bez odpowiedniego czasu, ktory jest kluczem do osiagniecia sukcesu...
    Google zachowuje sie jak Amatorska firma ;/ jak mlody webmaster... lub wyrafinowany GRACZ np. wg mnie wynika to z ukladow z firmami technologicznymi, ktora przypomina POLITYKE USA mianowicie wdrozyc przeglosowac, naciagnac fakty... a wszystko w imie "ZYSKOW", a ty czlowieku mecz sie (przyklad GMO czy pestycydow, ktore zabijaja tysiace ludzi ;/ i powoduja powazne choroby od niemowlakow po osoby dorosle) "American Dream" 100 miliarderow miliardy juz nie ludzki, ale przedmiotow.
    Warto wspomniec o Androidzie jest swietnym przykladem ;/ w co gra Google/USA ze swiatem i inne appki, ktore do dzialania potrzebuja (z nowoczesnych telefonach) spora ilosc danych ;/ po co??? im baza mojej zawartosci? po wieksza wladze na swiecie i "ZYSKI" juz nie wspominam o tych ich CHMURACH serwerowych i jak idealnie ciagna z uzytkownika dane priv/konakty osob z telefonu/wiadomosci SMS/MMS/ a najwazniejsze baze danych ;/ maja na wyciagniecie reki telefonu ;/, a ludzie ciesza sie jak Malpki do Banana, ze moga sobie pograc itp. nie majac na duzo% pojecia jak te dane moga byc wykorzystane w przyszlosci.

    Wizja "Krola internetu z USA" jest coraz bardziej szkodliwa ;/ i przynoszaca sporo utrudnien, a nie jak zaczynali "ulatwien czystej polityki" dla uzytkownikow czy firm, a wszystko w imie "ZYSKOW" i jak to sie mowi "Pazerny traci min. dwukrotnie", akcjonariusze i Amerykanska wizja osiagania za wszelka cene (czesto kolosalnych) zyskow to maszyna do destrukcji w kazdej dziedzinie, jak nie wroca do korzeni i nie zaczna myslec, szanowac internauty (dzieki niemu dzis jest kim jest) to nie wroze dobrze tej firmie.

    Pozdrawiam.

Ostatnio na blogu

Optymalizacja konwersji - co warto wiedzieć na początek?

czytaj więcej

Czytaj Optymalizacja konwersji - co warto wiedzieć na początek?

Jak przygotować stronę do pozycjonowania? Poznaj 13 wskazówek

czytaj więcej

Czytaj Jak przygotować stronę do pozycjonowania? Poznaj 13 wskazówek

Najpopularniejsze strony w Polsce i na świecie w 2016 roku

czytaj więcej

Czytaj Najpopularniejsze strony w Polsce i na świecie w 2016 roku

Statystyki ruchu mobile vs statystyki ruchu desktop w 2016 roku

czytaj więcej

Czytaj Statystyki ruchu mobile vs statystyki ruchu desktop w 2016 roku

Z nami będziesz w dobrym towarzystwie: